טיפים ומאמרים
18/4/13
אשכר מתנות עם אופי
שיעור בקניינות עסקית
כלל מספר 2 בקניית מתנות
לאחר שהבנו מה מטרת המתנה אותה אנחנו רוצים לקנות בין אם מדובר במתנה לחג מסוים, מתנה לחברים, למשפחה או מוצר פרסומי עבור לקוחותינו, כדאי לזהות את הגורם השני החשוב בקנייה מסוג זה- תקציב. אם נחשוב לרגע על האופן שבו אנו קונים עבור עצמנו בגדים, נעליים, אוכל, ג'דג'טים וכדומה, נשים לב שבדר"כ אנחנו לא מתייחסים לכמה עולה המוצר אלא בעיקר למה אנחנו רוצים לקנות. בחורה שמגיעה לקניון לקנות לעצמה בגדים לקיץ הקרוב בדר"כ לא תתכנן לעצמה תקציב של 1000 ש"ח ועל פי תקציב זה תבצע את הקניות אלא היא תיכנס לחנויות ותבחר בגדים שנראים טוב בעינייה, בגדי מעצבים, מותגים וכד'. בדרך זו הקנייה תתבצע עד שעלות הקנייה תהיה גבוהה ותגרום לבחורה להפסיק את מסע הקניות. שיטה זו יכולה להיות טובה כאשר איננו מוגבלים בכסף אבל כיוון שרובנו מוגבלים במידה זו או אחרת- בייחוד שמדובר בקנייה עבור החברה/העסק שלנו- רצוי להחליט מראש מהו התקציב אותו אנו מקדישים עבור המתנות הללו. ברגע שיש לנו תקציב מוגדר מראש אנחנו -1) לא נקלעים לקנייה גדולה מדי ומעבר ליכולותינו. 2) ממקסמים את יכולת המיקוח שלנו להגיע למחיר הכי טוב עבור מוצרים שאנחנו רוצים לקנות; הרי יש לנו תקציב שאסור לחרוג ממנו. לסיכום, בין אם מדובר בקניית מתנות לעסק שלכם ובין אם מדובר בקנייה לשימוש עצמי, מומלץ להכתיב לעצמנו תקציב ידוע מראש ומותאם ליכולותינו ולרצוננו. דרך זו דורשת מאמץ קל (מאוד) של תכנון אך בעזרתה נפיק את המירב מקניות שונות שאנו מבצעים. שיהיה בהצלחה!
נשמח לקבל לייק בפייסבוק- ללייק לחצו כאן !
28/3/13
אשכר מתנות עם אופי
שיעור בקניינות עסקית
כלל מספר 1 בקניית מתנות
קניית מתנות אינה פעולה הדומה לאכילה, שתיה או שינה אותן אנו מבצעים לשם הפעולה עצמה אלא מהווה גורם מתווך למשהו אחר אותו אנו רוצים להשיג. למשל, כאשר אנו קונים מתנה לחבר טוב או חברה טובה ליום הולדתם, אנחנו רוצים לשמח אותם ועושים זאת בעזרת המתנה שקנינו להם. כאשר אנו קונים מתנות ללקוחות אנו רוצים להשאיר רושם חיובי אצלם ובעזרת המתנה לשמר את הקשר החיובי איתם. כיוון שישנה מטרה מרכזית בקניית מתנה והיא אינה הפעולה עצמה, חשוב שתכירו את כלל מספר 1 ברכישת מתנות. כלל מספר 1- ייעוד המתנה- כיוון שקניית מתנה אינה נעשית לצורך הקניה עצמה, אנו צריכים לברר עם עצמנו מהי מטרת הקניה. בשלב ראשון נבין מדוע עלה במוחנו הרעיון לקנות מתנות או במילים פשוטות, מהי מטרת הקניה. האם אנו רוצים לשמח חבר ? האם אנו רוצים לקדם את פני החג במתנות לעובדים? האם אנו רוצים לשמר לקוחות? הבנת מטרת הפעולה היא שלב ראשוני והכרחי בכל פעולה מושכלת שאנו מבצעים הרי שלא כל מתנה שמתאימה ליום הולדת תתאים גם לחג כלשהו מה גם שלא כל מתנה שמתאימה לחג הפסח תתאים ליום העצמאות. לכן, חשוב להבין מדוע החלטנו לקנות מתנה או מה המטרה שאנו רוצים להשיג בעקבות כך. שלב שני בהבנת ייעוד המתנות הוא להבין מי הם האנשים שמיועדים לקבל את המתנה ? האם מדובר במתנות לעובדים, מתנות ללקוחות, מתנות לחברים ? וכד'. מן הסתם לא נקנה לעובדים מתנות זהות לאלו שהיינו קונים ללקוחות כאשר גם כאן יכולות להיות קטגוריות שונות הרי שלעובד חדש שזה עתה הגיע לחברה לא בהכרח נקנה מתנה הזהה לזו שנקנה למנהל ותיק ובכיר בחברה.
כמו בכל דבר בחיים, גם בקניית מתנות חשוב להגדיר את המטרות בגינן עלה בנו הצורך ומתוכן לגזור את הנתונים שיביאו לקנייה נכונה וחכמה שתביא להשגת היעדים.
זהו את המטרות..זה יקל עליכם בהמשך ..
נשמח לקבל לייק בפייסבוק- ללייק לחצו כאן !
23/2/13
אשכר מתנות עם אופי
לתת צריך לדעת..
שיעור קטן בנתינה !
כשהייתי בן 13 בערך חזרתי הביתה וסיפרתי לאבא שלי סיפור: "היום בבית הספר החזקתי שקית במבה ביד. דניאל (חבר טוב דאז) עמד לידי ורצה מהבמבה אבל לי לא התחשק לאכול באותו הרגע ולא בא לי לפתוח את השקית. למרות שהבעתי איזהושהי אי נכונות, דניאל היה עקשן ואחרי שהוא בלבל לי את המח כמה דקות פתחתי את שקית הבמבה וכיבדתי אותו... בבמבה ובפנים חמוצות. בתגובה, הוא אכל מהבמבה ואמר לי " יאאללה איזה קמצן אתה ! ". "לא רק שפתחתי את הבמבה בשבילו ובניגוד לרצוני, בסוף גם יצאתי מזה קמצן" אמרתי לאבא שלי. אבא שלי בחכמתו לימד אותי שיעור חשוב באותו רגע ואמר: " אם אתה לא מעוניין לתת, תעמוד על שלך ואל תיתן. אבל אם כבר החלטת לתת, תן באהבה ומכל הלב".
נתינה היא אחת מכמה פעולות שממלאות אותנו ומפיחות בנו אושר אבל רק בתנאי שהיא ניתנת באהבה. אז אם כבר החלטתם לתת, תנו מכל הלב.
שבוע מקסים !
נשמח לקבל לייק בפייסבוק- ללייק לחצו כאן !
13/1/13
אשכר מתנות עם אופי
מתנות לחגים
עצמתה של הנתינה.. היא נמצאת גם בתוכך !
במחקר מעניין שהתפרסם לפני שנים רבות ניסו להבין מהו הצורך החזק ביותר שטמון בנו.
את הניסוי (ההומני יש לומר) עשו על קופים שזה עתה נולדו ובו הציבו משני צידי החדר שתי "אימהות". האחת עשוייה מתיל דוקרני ומחזיקה בקבוק חלב והשנייה עשויה מבד צמר נעים להפליא אך לא מחזיקה דבר. על אף שהקופים שנבדקו לא אכלו זמן רב טרם הניסוי, כולם נמשכו לאימא המלטפת, זו שעשויה צמר נעים למגע, ולא לאימא הדוקרת למרות שהחזיקה את החלב שהיו זקוקים לו. מה אנחנו למדים מכך ??? - הנקודה המרכזית שלמדו מהניסוי הזה היתה שאין צורך חזק יותר מהצורך בקשר ומגע אנושי. מסתבר שגם לא רעב בזמן שרעבים מאוד.
ככל שאנחנו נותנים יותר, אנו מחזקים את הקשר בינינו לבין האדם לו אנו נותנים את המתנה, מחזקים את מקבל המתנה ומחזקים את עצמנו. מתנה לא חייבת להיות משהו פיזי שניתן ומועבר מיד ליד. מתנה יכולה להיות גם מילה טובה, חיבוק אוהב, חיוך אמיתי וכד'. העיקר- אל תפסיקו לתת.
אנו באשכר משתדלים להעניק מתנות מהלב. אנו מאמינים שרק מתנות שיוצאות מהלב יכולות להיכנס ללב אחר. בכל מתנה אנחנו משקיעים זמן ומחשבה כדי שמי שיקבל אותה יתרגש ממנה ויעלה חיוך אמיתי על פניו. חיוך אמיתי על פני המקבל ולאחר מכן על פני הנותן, זו המתנה שלכם אלינו. אל תפסיקו לתת..
15/12/12
אשכר מתנות עם אופי
מתנות לטו בשבט
כדאי שפעם אחת ולתמיד תבינו למה אתם חוגגים את ט"ו בשבט !
ואיך, לפחות על הנייר, במקור אנחנו בכלל סוציאליסטים.
מסתבר שמאז ומתמיד כל דבר שיכולנו לעשות בפשטות סיבכנו ודאגנו שיהיה מורכב. היהודים מציינים 4 פעמים בשנה את ראש השנה- בתשרי, והמוכר מביניהם, חוגגים את ראש השנה לספירת השנים, בניסן- ראש השנה השלטונית שמציינת סיום שנת שלטון של מלכי ישראל, באלול- ראש השנה למעשר הבהמה וטו בשבט - ראש השנה לאילנות שיועד במקור לחישוב היבול השנתי של הפירות לצורך הפרשת מעשר לנזקקים. אולי פעם היינו סוציאליסטים כי המטרה של טו בשבט היתה נעלה- להפריש עשירית מיבול הפירות לנזקקים וכך לדאוג למעוטי יכולת- אבל לאחר כמה אלפי שנים, במאה ה-16 בקור העז של צפת, קבעו המקובלים בטו בשבט את "סדר ליל שמחת האילנות" ובו שולחנות מקושטים בשפע פירות יבשים ויין. אין לי מושג מאין הגיע שפע הפירות הזה, ואני מקווה שהכמות לא היתה עשירית מהיבול השנתי של החקלאים, אבל לא בפוליטיקה עסקינן. מה שחשוב הוא, שהמנהג התקבע ונוצרה עוד סיבה למסיבה ומאז ועד היום טו בשבט הוא חג שבו אוכלים פירות יבשים והרבה !
אז מה יש לנו בתפריט השנה?? מגוון אדיר של פירות יבשים- תמרים, שזיפים, אננס, משמש, צימוקים, תאנים, אגוזי מלך, שקדים ועוד ועוד. את הפירות היבשים ניתן לארוז בכלים איכותיים כמו מחבת יפהפיה, מגשי זכוכית מבריקים, תבניות סיליקון לאפייה, כוסות חמודות ומדליקות ועוד מגוון כלים ייחודיים שיארזו באריזה יוקרתית ויראו מליון דולר.
אין דבר מחמם יותר מלחגוג מסורת ובייחוד בטו בשבט כאשר מדובר בחגיגה קולינרית של פירות יבשים מעולים.
29/11/12
אשכר- מתנות עם אופי
מתנות לחנוכה - משמעותם של אורות קטנים ודמי חנוכה
מבחינה היסטורית, ימי החנוכה מייצגים את הימים בהם נחנך בית המקדש מחדש לאחר כיבושו וטיהורו על ידי המכבים. בהחלטה אמיצה שהתבשלה לה זמן מה, החליטו החשמונאים להקים מרד נגד היוונים על אף מספרם הרב ולאחר מאבקים קשים שחררו החשמונאים את ירושלים ואת בית המקדש. בשלב חנוכת בית המקדש ולמרות שלא נמצא שמן זית לצורך יצירת תאורה, היה זה פך שמן קטנטן שגרם לכך שלאחר שלוש שנים בהן עמד בית המקדש ללא פעילות, הואר היכל הקדושה במלוא יופיו וחזר לתפקוד.
את נרות החנוכה אנו מדליקים לזכר נס פך השמן וסגולותיו אך מה המשמעות מאחורי המנהג ? ומה פשר מתנות לחנוכה כדמי חנוכה?
הדלקת נרות החנוכה לזכר נס פך השמן מסמלת אופטימיות ותקווה ומזכירה לנו שלא תמיד נזהה את הפוטנציאל הגלום בדבר מה אבל אם נחליט לפעול ולתת לזה צ'אנס אנחנו עשויים ליצור תהליכים ולהגיע להישגים שלא היינו מסוגלים לצפות מראש . דמי החנוכה הם סוג של מתנות לחג החנוכה. סכום כסף קטן שיש בו פוטנציאל ראשוני בדרך למימוש גדול.
בחג שמסמל אופטימות ותקווה, מתנות לחנוכה יכולות לשמש כדמי חנוכה ולתת לצד המקבל תחושה שאתם אוהבים אותו, סומכים עליו ומאמינים בו. לרוב זה שווה יותר מכסף.
מתנות לחנוכה יכולות להיות קופסה מלאה במטבעות שוקולוד, חנוכיות לחנוכה, סביבונים לחנוכה, מעות לחנוכה, נרות לחנוכה ועוד ועוד.
חנוכה הוא חג האורים וככזה ראוי שנאיר את יחסינו ונהנ נחלוקת מתנות לחנוכה ללקוחותינו ולעובדינו האהובים.
חג חנוכה שמח
21/11/12
אשכר-מתנות עם אופי
מה הקשר בין מוצרי פרסום לסוכרת ? - חובה לקרוא !
מוצרי פרסום מחדירים אתכם לתודעה.
אם קידום מכירות חשוב לכם, כדאי שתקדישו דקה !
לפני שאכתוב על מוצרי פרסום פרקסלנס אביא עמדה שתבהיר את המהות הבסיסית של מוצרי קד"מ (קידום מכירות).
בשבוע שעבר קראתי כתבה מסקרנת על סוכרת. חוץ מפרטים יבשים על כך שסוכרת מתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, מחולקת למספר סוגים ונגרמת בגלל בעיה בייצור האינסולין או בקליטתו, נכתב שסוכרת היא אחת מהמגפות הקשות של המאה ה-21 וההערכות הן שתוך מספר שנים יוכפל מספר מקרי המוות כתוצאה מסוכרת שכבר עכשיו הוא מספיק גדול.
לא יודע מה אתם מרגישים עכשיו אבל אני מניח שפחות או יותר מה שאני הרגשתי. שבוע חלף מאז שקראתי את הכתבה ואני לא מפסיק לוודא שכמות הסוכר שאני מכניס לגוף אינה עוברת איזשהו גבול סביר שהחלטתי עבור עצמי.
אז מה הקשר בין מוצרי פרסום לסוכרת ? אתם שואלים. עד דקה לפני שקראתי את הכתבה ובמשך כמעט 30 שנה, שתיתי תה עם 2.5 כפיות סוכר ואכלתי מתוק בכמויות היסטריות ובלי הרף. מהרגע שסיימתי לקרוא את הכתבה צמצמתי את מספר כפיות הסוכר בתה ל-1 ואני מקפיד שלא להפריז עם אכילה של מאכלים מסוכרים.
אני מניח שבשלב הזה הרעיון די ברור לכם. כל עוד אין גורם מסוים שמציף את העסק שלכם לתודעת הלקוחות שלכם, הם ימשיכו לשתות תה עם כמויות מוגזמות של סוכר. ובאופן ברור יותר- רק כאשר נושא מסוים נמצא בתודעה שלנו הוא מקבל משמעות. מוצרי פרסום במובן הזה עושים את העבודה נהדר. המוצרים הללו הם בדר"כ מוצרים ייחודיים, זמינים ושימושיים כמו דיסק און קי בצורת כרטיס אשראי, פנקס כיס נח, משחק שולחני מגניב וכד' וכולם צועקים את הלוגו שלכם.
אם זה לא היה ברור עד עכשיו אז מוצרי פרסום מציפים את העסק שלכם בתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. זו דרך מעולה לשמר לקוחות ולהזכיר להם באופן פסיבי את קיומכם.
המשך יום מדהים ו..תקפידו להישאר בתודעה !
יריב
11.11.12
אשכר- לתת באהבה
מי שעשה בעברו פסיכומטרי או נולד לפני 1970, יש סיכוי שיכיר את המילה "אשכר".
כל אדם אחר שמכיר את המילה הזו ככל הנראה פחות התחבר לספורט בילדותו או לחלופין למד היטב משירי תהילים.לענייננו, "אשכר" פירושה מתנה והיא מילה תנ"כית המופיעה באחד ממזמורי שלמה בספר תהילים. בתהילים מסופר על מתנות שניתנו לשלמה עצם היותו מלך שזו סיבה טובה לכשעצמה אך ישנן סיבות טובות יותר לתת מתנה.
לפני מספר שנים, תוך כדי לימודי פסיכולוגיה החלטתי לקחת קורס שנקרא "פסיכולוגיה חיובית". אחד השיעורים עסק במתנת ההוקרה והתרגיל שניתן בסוף אותו שיעור היה אחד התרגילים המפעימים בקורס- "בחר אדם/אישה אחד/ת שהרשים/ה אותך, העשיר אותך, שימח אותך, לימד אותך ולא היתה לך הזדמנות מספקת להוקיר לו תודה על כך ועשה זאת"- . בזמן שקראתי את התרגיל השבועי שניתן לי חשבתי דווקא על מישהו שלא לגמרי עונה על ההגדרות בתרגיל אבל התעורר בי רצון עז להוקיר לו. להוקיר לו על כך שהוא אוהב אותי אהבה שאינה תלויה בדבר, שלא משנה מה עבר עליו במשך היום הוא תמיד שמח לראות אותי, שבכל פעם שאנחנו נפגשים הוא מחייך אלי בדרכו שלו ומחבק אותי חיבוק קורן ומלא אהבה, כשאני קורא לו הוא תמיד מבליח מתוך השיחים ותמיד שמח לראותי, כשאני מגיע הביתה הוא רץ לקראתי באושר וכשאני הולך הוא מלווה אותי בעצב קל. אני מניח שאתם כבר מבינים שחשבתי על הכלב שלי- בילי-. אז איך מוקירים תודה לכלב??? זה די פשוט !!! קניתי לו ממתקים שהוא אוהב בחנות לחיות ושיחקנו במשך שעה ארוכה על הדשא תחת השמש המחממת. זו היתה דרך נהדרת להראות לו כמה אני אוהב אותו ומוקיר לו על מי שהוא ועל מה שהוא נותן לי וחוץ מזה שהסבתי לו אושר רב, הסבתי אושר רב לעצמי .
בחזרה למילה- אשכר-. מתנה והוקרה אינה נמדדת בערך החומרי שלה אלא בערכה המהותי. כשמתנה ניתנת באהבה ומתקבלת בשמחה היא בעלת ערך גבוה ביותר ששום הון בעולם לא ישתווה לו.
אלו הן המתנות העושות אותנו קצת יותר אנושיים וקצת יותר אוהבים.
ולעיתים קרובות, גם קצת יותר מאושרים.
שלכם באהבה,
יריב
2010
פיצ'פקס- מתנות מקוריות לחגים ובכלל
מיזם חדש שזה עתה הושק, שמטרתו הראשונה הינה שילוב של יצירתיות בראי מודעות לסביבה ירוקה.
המעצבות דפנה יוזם ובשמת גל, מעצבות מוצרים פונקציונאלים לבית המאפשרים שילוב מרענן ומקורי של מוצרים ומתנות מקוריות ושמירה על קיימות ועולם ירוק יותר.
פיתוח המוצרים מבוסס על עקרון של שמירת איכות הסביבה ומיחזור מוצרים קיימים ובדרך זו אנו מביאות לכם מתנות מקוריות בעלות אופי של חדשנות וייחודיות עם ניחוח של נקיון ושימור הסביבה.
מיזם פיצ'פקס כולל בין היתר מתנות מקוריות כמו "שרוול אחסון לתפוחי אדמה", "מעמדים גמישים בתצורת קפה, תה, סוכר", "מתקן עיתונים דקורטיבי" ועוד. כל המוצרים והמתנות מקוריות והן פרי מוחותיהן הקודחים של דפנה ובשמת.
המוצרים מיוצרים על ידי אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
אשכר-מתנות עם אופי